• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Din Finans skickar blufffakturor

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Jag har kollat upp min, jag var sen att betala men har betalt påminnelse och dröjsmålsränta redan. Det kluriga är att Dinfinans använt sig av chieffinancial för fakturering men nu skickar de ut en egen faktura.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Silver

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
19 April 2013
Meddelanden
309
Mottagna reaktioner
42
Poäng
157
Jag har också varit sen med betalningen men det som gör mig irriterad är att jag tidigare fått svar av dem att mitt lån var avslutat. Tycker det är väldigt dåligt att de skickar fakturor med dröjsmålsränta på ett lån som nästan är ett år gammalt.
 

johan

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2012
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hejsan

Jag har också fått påminnelser och hot om kronofogden.

Men har någon fått något direkt från kronofogden?

Var snälla och berätta om de verkligen skickat räkningen till kronofogden.
 

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Nu har jag varit i kontakt med Chieffinancial och de kommer att kontakta Dinfinans med de uppgifter de har och tala om för dem att lån, dröjsmålsränta mm redan är betalt. Väntar med spänning på hur det kommer att gå.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Nu har jag varit i kontakt med Chieffinancial och de kommer att kontakta Dinfinans med de uppgifter de har och tala om för dem att lån, dröjsmålsränta mm redan är betalt. Väntar med spänning på hur det kommer att gå.
Jolanta hur reagerade Chief på att Dinfinans hade skickat ut bluffakturor?
 

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Hon jag pratade med reagerade inte på nåt speciellt sätt men hon k snabbt med förslaget att hon skulle kontakta Dinfinans så jag tror inte att det var en nyhet för dem
 

nick

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
1 Oktober 2012
Meddelanden
165
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Vad har Chieffinancia med det och göra överhuvudtaget ???? denna faktura vi snackar om är skickat från dinfinans direkt . alltså det belopp som ska betalas till PG
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Jag har mailat dom flera gånger nu senast idag, och även gubben. Han fick svar direkt att hans faktura var makulerad, men att det hade hunnit gå ut en till. Får se om dom stryker den med...
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Nu fick även jag svar från dom. Begärda att dom skulle specificera exakt vad det är jag ska betala för. Förfallodatum som varit och vilket datum dom fått min betalning och dröjsmålsräntan per dag...dom skulle posta detta idag så borde ha det i morgon...bara vänta å se antar jag.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 476
Mottagna reaktioner
447
Poäng
557
Jag har också varit sen med betalningen men det som gör mig irriterad är att jag tidigare fått svar av dem att mitt lån var avslutat. Tycker det är väldigt dåligt att de skickar fakturor med dröjsmålsränta på ett lån som nästan är ett år gammalt.

Vet att jag varit några dagar sen jag med, men håller med dig om att det är dåligt av dom när man får mail om att lånet är återbetalt å sen får man nåt sånt här så lång tid efteråt. Har begärt att få mitt specificerat så jag vet exakt vad/om jag ska betala...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp